"YA ALLAH, bahawasanya waktu dhuha itu waktu dhuha-Mu, kecantikan ialah kecantikan-Mu, keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah berkat waktu dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh. Amin."

Lets go casting!!

Hujung minggu yang sepi. 
Semua keluarga Ina ke Grik, Perak untuk meraikan kenduri adik Ina kawin. 
Nikah dah selesai October tahun lalu, kali ni pergi untuk kendurinya.
Abang tak dapat nak cuti, jadi tinggallah Ina ajer yang tak dapat turut serta. 
Tapi masa nikah dulu Ina dah pergi, sangat seronok sebab sangat kampung dan keluarga mertua adik Ina sangat baik.

Sabtu malam kami berlibur di Dataran Nilai.
Sengaja bagi peluang Muhammad Fakhruddin berlari-lari sesuka hati.
Maklumler sehari duk terperap dalam rumah.


Ahad petang ikut abang casting sambil refresh mood.
Asik duk mengadap craft jer, berpinar jugak mata.
Makanya aktiviti keluarga minggu lalu adalah outdoor - casting.
Sangat cantik tempatnya.


Pagi tu sempat menyiapkan seekor kura-kura untuk Muhammad Fakhruddin.
Geram tengok lebihan flanel yang memang sengaja disimpan.
Sambil menghabiskan stok fiber dan Kekabu yang ada.
Minggu ni restock fiber, flanel dan kekabu untuk order yang ada.


Hasilnya tak berapa baik sebab buat sambil nak cepat.
Lagipun dah sah-sah untuk dilenyek-lenyek kami sekeluarga, nasibler kekura.
Abang tanya mana mata kekura..=) nak cepat, lain kali ler letak mata.
Perut kekura Ina guna kain belacu.


Jom layan gambar Muhammad Fakhruddin yang asik berlari-lari seronok dapat bebas.
Main dengan daun semalu,
sangat teruja Fakhruddin sebab bila disentuh daunnya menguncup.
Habis disentuh semua rumput. Sudahnya bila jari terkena duri semalu Ibunya jugakler yang kena jampi2 tiup2 jarinya (psiko jer lebih) =)
 Perasaan - Can't wait for Vanilla Coklat tonite!!

4 comments:

  1. ala tomey-tomey...
    kekura tomei, fakhruddin lagi tomey..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..dia memang selalu chumel..ahaks..=) siapa lg nk puji kalo tak ibunye ni...heheheh

      Delete
  2. aii alahai,bestnya g mancing,kt mana tu,tapi dlm mancing tu si fakhrudin lagi hebat,terus dpt sekor kure2...smngat ibu dia,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..kure2 yg siap bawak dari umah...=)

      Delete