"YA ALLAH, bahawasanya waktu dhuha itu waktu dhuha-Mu, kecantikan ialah kecantikan-Mu, keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah berkat waktu dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh. Amin."

Tuala Tangan & Pemegang Peti Ais Dari Perca

Tiba-tiba ada mood nak menjahit. Tengok kain perca dan lebihan flannel banyak, maka Ina cuba jadikannya sesuatu yang boleh digunakan. maka terhasillah 03 helai tuala tangan dan sehelai pemegang peti ais. Pemegang peti ais tu permintaan suami. Mujur juga pelekat strap tu masih ada, Ina usahakan jugalah membuatnya.

 Kain perca yang Ina dah potong.

 Ina jahitkan belah dalam dulu kemudian terbalikkan, jahit sisi dan tengah.

 Ina jahitkan sekali riben untuk memudahkan Ina menyangkut.

Bawah ni pulak pemegang peti ais, Ina gunakan teknik yang sama cuma Ina gunakan 04 lapisan kain dan tambahkan pelekat tu.
Abaikann jahitan yang teruk tu sebab mesin jahit Ina kecil sangat nak merangkak atas 04 lapisan tu. Jenuh jugaklah menekan mesin tu.

 Sebelah dalamnya.

Sebelah luarnya.

Jadilah kan untuk kegunaan sendiri.

1 comment:

  1. jadila,dah jimat tu...kalo nak beli dh bpa hengget

    ReplyDelete