"YA ALLAH, bahawasanya waktu dhuha itu waktu dhuha-Mu, kecantikan ialah kecantikan-Mu, keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah berkat waktu dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh. Amin."

Set Bantal & Sarung Bantal Bayi

Alhamdulillah, niat Ina untuk menyiapkan bantal dan sarung bantal bayi ni tercapai juga. Zaman mengandungkan Fakhruddin dulu masih tiada mesin jahit. Kali ni walaupun mesin jahit yang kecil comel, tapi berjaya jugalah gagahkan diri menyiapkannya. 


Ina gunakan lebihan kain perca untuk bantal kepala dan lebihan kain belacu untuk bantal goleknya. Isi dalam Ina gunakan fiber


Manakala untuk sarungnya pula, Ina gunakan kain yang Ina beli dah bertahun dulu. Renda di bantal kepala tu kebetulan pula ada perca yang serupa dengan warna kain sarung bantal, bolehlah digunakan. Tapi tidak cukup untuk semua sarung, maka untuk bantal golek..tidaklah berenda-renda.


 Bantal Fakhruddin yang lama dulu semua dah tak boleh digunakan, maklumler dah 3 tahun lebih pun. 
Nanti kalau masih ada tenaga dan masa, ingat nak kena buat 1 set lagi, untuk nursery plak.

Hasil yang memuaskan hati dan budget sendiri. =)

1 comment:

  1. Masih fungsi/hidup kah page ini > ? sorry kak, tak de tarikh..

    ReplyDelete