"YA ALLAH, bahawasanya waktu dhuha itu waktu dhuha-Mu, kecantikan ialah kecantikan-Mu, keindahan itu keindahan-Mu, kekuatan itu kekuatan-Mu, kekuasaan itu kekuasaan-Mu dan perlindungan itu perlindungan-Mu. Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah berkat waktu dhuha-Mu keagungan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu dan kekuasaan-Mu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah Engkau limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh. Amin."

Suri Rumah Genius

Boleh klik Banner di sidebar untuk review. 

Kepada kawan-kawan yang berkerjaya, pernah tak terpikir untuk menjadi seorang suri rumah sepenuh masa.
Ya, sepenuh masa bersama keluarga, membesarkan anak dengan tangan sendiri, menanti anak pulang dari sekolah sambil menyediakan makanan tengah hari.

Menguruskan keperluan dan harta suami sebaik mungkin. Suami ibarat Perdana Menteri, dan kitalah yang menyandang lain-lain jawatan menteri. Menteri Kewangan, Menteri Pendidikan, Menteri Kesihatan, pendek kata segala hal-hal dirumah boleh dipantau 100%.

Itulah cita-cita utama Ina. Nak menguruskan rumah tangga 24 jam. Banyak aktiviti yang boleh dilakukan bila dirumah. Tetapi apakan daya, buat masa sekarang masih amat perlu untuk kami sama-sama membantu dari sudut ekonomi keluarga.

Ina suka idea-idea yang diketengahkan oleh Masayu Ahmad tentang bagaimana seorang suri rumah masih boleh menjana kewangan sendiri walaupun tidak bekerja makan gaji.

Semoga perkongsian ini boleh membuka minda kita untuk mendapatkan idea-idea yang bernas untuk menambah kualiti sebagai tonggak kecemerlangan keluarga.

Boleh klik Banner di sidebar untuk review.

5 comments:

  1. Ohh saya selalu terpk nk jadi suri rumah:)) kira dh masuk kategori cita cita saya.. my ambition heheh. Tapi nk jd suri rumah harus berani buat keputusan nekad dan bersedia dr segala segi terutama kewangan:) skrg masih berusaha nk merealisasikan impian ni... www.hafizahsamsudin.com

    ReplyDelete
  2. -salam perkenalan.. sy pun penah benti keje 2 kali.. sbbnye, nak jage anak sendri.. skali pas anak 1st lahir, benti 2 bulan, pastu keje balik alhamdulillah murah rezeki dpt keje baru.. then 2nd time pas anak 2nd lahir, benti 3 bulan, then again syukur dpt keje baru... sbb keje smula was, ase mcm stress duk umah even mase keje ase nk sgt2 balik umah.. n also x dpt survive huhuhu... now berjinak2 ngn biz sikit.. kalo sume berjln lancar, again decided nak benti koje.. hihi. neway, ni saya ade nak tumpang iklan sikit ye TT-

    Salam to blogger sume ^___^

    mencari cari doorgift utk majlis kenduri kahwin mahupun jamuan keraian anda? cuba lawati blogspot Ananaifa di waffle-comel-ananaifa.blogspot.com dan sekiranya berminat dengan tawaran kami, bolehlah proceed for next action ya!

    //Jazakallah & Jazakallah again ye TT//

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan daru full time housewife...

    ReplyDelete
  4. Salam blogger semua,

    Saya pulak dah 3 tahun berjauhan dengan suami, akhirnya terpaksa akur setelah melahirkan puteri kami pada nov 2013 , memutuskan untuk berhenti kerja dan mengikut suami ke bintulu. Alhamdulillah setelah 3 bulan bergelar suri rumah, dah dapat keserasian di situ.. Almaklumlah kalu dulu pas subuh dah keluar rumah pastu maghrib baru bali. Tak nak redah jem la katakan ..kerja di kl memang macam tuh..huhu...tapi best jugak sebab sekarang bukan setakan jadi suri umah, dah kerja dai rumah jer. Work at home mother (WAHM).

    Nanti kalau free2 jomla layari blog saya... Banyak info yang boleh dikongsi di situ. Jom klik

    http://mypreciouslittleladybug.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Saya juga bercita2 untuk menjadi suri rumah sepenuh masa. Terutamanya dapat meluangkan dan menjaga anak sepenuhnya. Banyak sangat berita2 dera oleh org gaji, nursery. Harapan saya supaya dapat sentiasa bersama anak saya ketika die membesar sebagai kawan untuk mengelakkan pengaruh2 negatif luar.

    ReplyDelete